mammakine.no

HALLO HVERDAG!

• Skrevet 29.02.2016 klokka 10:48
  • Kategori: Blogg

Da var vinterferien over for denne gang. En fantastisk fin vinterferie. Helt perfekt, faktisk! En god blanding av alt, for alle!

Nå er hverdagen her og selvom jeg gjerne skulle skrudd av lyden da vekkerklokken ringte i dag tidlig, og snudd meg tilbake i feriemodus er det alltid litt godt med hverdag igjen også. Faste, gode rutiner på trening, mat, lekser og husvask, og alt annet som hører hverdagen til. Hello monday!!

PÅ DIETT - FOODPREP

• Skrevet 28.02.2016 klokka 13:28
  • Kategori: Blogg

Hei der. Vi har hatt en litt treig morgen i dag. Jeg var som nevnt tidligere på spillkveld sammen med et flott knippe venninner i går, og det var så hyggelig at jeg ble sittende aaalt for lenge. Ikke helt klar for morning da gutta kviknet til, for å si det sånn. Men jeg kom meg opp etterhvert og nå føles det helt greit.

Jeg startet dagen med foodprep til den store gullmedalje. Så lenge jeg har ferdig mat i kjøleskapet er det ikke noe problem for meg å følge det matprogrammet jeg skal.

Og til dere som har spurt, jeg følger et trening og kostholdsprogram ("feminin fysikk", sjekk det opp på facebook hvis du er nysgjerrig) og fullfører uke 8 av 10 i dag! So far, so good!

Nå er mat for de tre, fire neste dagene i boks, og det føles godt å være klar for ny uke i morgen, selvom jeg gjerne skulle hatt vinterferie en uke til!

Resten av dagen består av ingen store planer. Bortsett fra at jeg skal prøve meg på årets første joggetur utendørs + middag hos mamma og pappa i kveld!

Ps: i disse slankedager har jeg funnet en ny favorittblogg, og på cheatmeal dagene i dietten min har jeg prøvd noen av hennes fantastiske oppskrifter. Tips kommer i løpet av kvelden/morgendagen. Nam!

IT'S GOOD TO BE BACK

• Skrevet 27.02.2016 klokka 19:29
  • Kategori: Blogg

Borte bra, hjemme best! Godt å våkne hjemme i armkroken til kjærsten i dag altså! Det er så godt å være hver for seg litt og kjenne på savnet innimellom. Jeg mener at det er en viktig følelse å kjenne på i ny og ne.

I dag har Drøbak vist seg på sin beste side og vi har hatt en knallfin dag i sentrum. Vi har vært på kino hele gjengen og sett Zootropolis sammen med et vennepar og deres to små. Etter det dro vi på Peppes og tok middagen der. I nydelig sol, som ga oss alle mann en skikkelig vårfølelse!

Nå er vi hjemme igjen og barna roer ned foran barnetv før det er natta. Så fort de er i seng skal jeg freshe meg opp litt, svinge meg rundt og komme meg ned til venninne A på spillkveld. Det blir morro!!

BADELAND

• Skrevet 26.02.2016 klokka 21:55
  • Kategori: Blogg

Dette har virkelig vært en ferie hvor barnas ønsker er satt i fokus og det gir en god følelse. Alt er gjort i deres tempo og etter deres ønsker. Og siden guttene mine elsker å bade har vi brukt store delere av dagen i dag på Toten Badeland. En liten svipptur innom IKEA først, som lå så greit langs veien ble det også. Der var det nesten ikke noe folk, og lekeland med barnepass, så guttene fikk lekt fra seg der en halvtimes tid, mens Kaja og jeg plukket med oss noen småting. De trodde jo nesten at vi dro innom der for deres skyld! Vinn vinn situasjon der altså!

Badeland i Toten skuffet heller ikke, for å si det sånn.

Nå sitter vi i bilen igjen og er klare for å vende snuta hjem igjen! Hjem til pappaen, hjem til senga og hjem til kjærsten. Ikke så værst det heller..! ❤

NY DAG, NYTT STED!

• Skrevet 26.02.2016 klokka 11:41
  • Kategori: Blogg

Ny dag, nytt sted.. Det er sånn det skal være på roadtrip, er det ikke? Kjørte i underkant av to timer i går fra Skeikampen og sjekket inn på et dødslekkert hotell i Hamar.

Vi har hatt en fin natt, sovet så godt i verdens diggeste kingsize seng. Nå har vi akkurat fått i oss hotellfrokosten, tatt en rask treningsøkt og nå har vi et par timer med null planer før turen går videre til badeland senere!

Gutta har rigget seg til under sovesofaen (ja, faktisk) og tatt med seg tantes iPad og restene fra gårsdagens godteskål. Kaja og jeg nyter stillheten og prøver oss på en episode ett eller annet på Netflix. I senga. Hotellivet altså, ho ho!

I BAKKEN DAG 2

• Skrevet 25.02.2016 klokka 16:59
  • Kategori: Blogg

Vi har hatt en superfin dag i bakken i dag også. Morsomt å se hvor fort de lærer, disse små altså. Jeg blir like satt ut hver gang! Tenk om jeg hadde tatt like store utfordringer som de, på like strak arm, eller lært meg nye ting på bare halvparten av tiden de gjør.. Det hadde vært noe det!

Nå har vi sjekket ut av hotellet, levert skiutstyr og setter kursen mot neste destinasjon og badeland i morgen! Gutta gleeeder seg!

HOTELBREAKKIE

• Skrevet 25.02.2016 klokka 11:17
  • Kategori: Blogg

Finnes det noe bedre enn hotellfrokost?

Altså... Frokosten her på Thon Hotel Skeikampen fortjener virkelig en skryt heeelt opp i skyene. Det kan ha noe med at jeg følger et strengt trening og kostholdsprogram om dagen, men halleluja. For et utvalg og så himla mye godt. Det ble ikke noe mer spennende på meg enn den vanlige havregrøten med kokt vann, men barna har virkelig fått forsyne seg. Nystekte vafler, alt du kan tenke deg av frukt, smoothie, yoghurt, stekt egg og rundstykker. Stappmett og lykkelig gjeng klar for en aktiv dag i bakken!

I SLALÅMBAKKEN

• Skrevet 24.02.2016 klokka 19:27
  • Kategori: Blogg

For en dag! Herregud, jeg er helt målløs. Såå heldige med været. Sol fra blå himmel, et par minusgrader og ingen vind. Vi kan melde om perfekte forhold i bakken, med andre ord!

Jeg skal innrømme at det var noe utfordrene til å starte med i dag. Uvant følelse med slalåmski på bena, for åsi det sånn... Men det gikk seg til etter et par turer opp og ned. Vi holdt oss i barnebakken i dag, med beltebåndheis og slakke bakker. Trening og mestringsfølelse hos barna er viktig. Mathias fikk skikkelig dreisen på slutten av dagen, så han gleder seg allerede til i morgen og en ny dag i bakken.

Nå har vi akkurat kommet tilbake på rommet etter middag nede på hotellets restaurant. Guttene ligger i senga i pysjen, med ipad og ostepop, og klager ikke akkurat over livet. Fnis!

GOOD MORNING FROM SKEI

• Skrevet 24.02.2016 klokka 08:29
  • Kategori: Blogg

Hello there! Sovet godt? Det har vi! Ingenting slår hotellsenger altså, og det å se ut vinduet og bli møtt av denne utsikten!

Vi skal i bakken i dag og det ser ut som at dagen blir fin :-)

Nå har vi akkurat slått opp øynene, guttene er i dusjen, jeg ligger i sengen utenfor med bloggen i fanget, mens vi prøver å være stille så tanten får sove liiitt til.

Snart er det frokosttid, så det er vel på tide å komme oss i klærne. Ha en fin dag!

ROADTRIP

• Skrevet 23.02.2016 klokka 19:18
  • Kategori: Blogg

Da var vi omsider på veien! Det er ikke barebare å pakke til to små pluss meg selv, sørge for at alt er med, at alle er mette, alle har tisset ooog i tillegg komme seg av gårde i riktig tid, uten Marius, han som alltid holder hodet kaldt i sånne situasjoner!

Uansett, nå er vi på plass alle fire og vi har akkurat plukket opp tanten hjemme hos henne i Oslo.

Skeikampen er neste destinasjon og alle hjerter gleder seg. Marius måtte bli hjemme og jobbe så vi drar til fjells med Kaja (tvillingsøster og tante), og skal stå på slalom, se på kino, dra på badeland og farte litt mellom hoteller. Kjekt å ha en søster innenfor bransjen altså ;-)

Kamera er med på tur og jeg gleder meg til å oppdatere dere massemasse! Søsteren er nemlig veldig flink med bilder! Vi ses!

FOTBALLSKOLE

• Skrevet 23.02.2016 klokka 11:52
  • Kategori: Blogg

Starter dagen på fotballbanen vi. Dag 2 på fotballskole på stadion. Spillere fra A-laget er trenere og Mathias får prøvd seg med de store gutta.

4 timer fotballtrening og 1 times lunsjpause. Matpakken er full av gode saker og jeg vet han storkoser seg. Litt slitsomt er det jo, men han digger den sporten så jeg vet han er i sitt ess.

Jeg ble igjen for å se på en times tid, klarer liksom ikke heeelt å rive meg løs, men nå må jeg hjem og pakke bilen. Så fort M er ferdig i dag setter vi kursen mot fjellet og en litt anderledes vinterferie. Vi skal nemlig bo på hotell og reiser med tanten..

Vi ses fra veien, got to go!

GUTTEROMMET - MATHIAS SITT HJØRNE

• Skrevet 22.02.2016 klokka 18:40
  • Kategori: Blogg

Idag skal jeg vise flere bilder av gutterommet, kroken til Mathias. Jeg delte bilder av Noah sin side HER, så fikk du ikke med deg det, kan du klikke på linken.

Guttene deler rom, kun fordi de selv ønsker, og da er det kjekt med noen praktiske, plassbesparende møbler. Disse loftsengene fra ikea har jeg falt helt for, og er helt gull for å få plass til alt man ønsker.

Nå er kvelden her, Mathias har en kompis på besøk og jeg hører de skravler og ler nede i kjellerstua foran playstation alle tre. Jeg kjenner jeg gruer meg litt til å gå ned å avbrte morroa pga leggetid rett rundt hjørnet. Jeg lar de sitte, bare liiitt til :-)

Håper vi ses i morgen. Tusen takk for klikk og takk for kommentarer, jeg føler vi er i en god flyt om dagen. Hurra for det!

SNAPCHAT LATELY

• Skrevet 21.02.2016 klokka 22:07
  • Kategori: Blogg

Hallo i kvelden. Før jeg rusler til sengen tenkte jeg å dele noen bilder fra snap. Det hender jeg får en kommentar eller to med spørsmål om jeg kan dele noen bilder fra snap, for de som ikke får fulgt meg der... Så, til alle som allerede følger meg der, dette blir et noe kjedelig innlegg ;-)

Nr 1: i går var jeg på klassefest hos C sammen med resten av klassen.

Nr 2: Vi drakk vin, skravlet og lo og spilte beerpong hele kvelden.

Nr 3: Skåler og koser meg. Kine er på slanker'n og later som promillen stiger i takt med de andre ;-)

Nr 1: Sen morgen, på tide å stå opp mamma..! Blideste Noahbjørnen i sengen min!

Nr 2: Stolt over å ha dratt rompa mi på trening. Jeg pleier ikke å trene på søndager, men siden vi skal på vinterferie til uken og jeg er usikker på om jeg får trent der, sikrer jeg meg ukens fem faste økter!

Nr. 3: Hjem til lunsj! Skrubbsulten!!

Nr 4: Kommer hjem fra trening. Huset er fullt av kompisene til M.

Nr 5: Mommo og bess kommer innom til kvelds, de har vært på fjellet i helgen og savner barnebarna sine!

Nr 6: Kvelden er her. Barna er i seng. Tente lys. Og film på tv'en. Klar for ny uke i morgen!

Ønsker du å følge meg på snapchat heter jeg mammakine der. Og hvis du likte dette innlegget, rop ut, så gjør jeg det igjen! :-)

SUNDAYS...

• Skrevet 21.02.2016 klokka 12:16

...gotta love it.

Søndager er deilig, og starter som regel alltid rolig for min del. Mathias trener fotball et par timer på morningen, og siden Marius er trener for laget er det blitt deres greie. Det vil si at jeg sover meg gjennom hele morningen deres og våkner i dét de går ut døren. Da kommer Noahbjørn inn i sengen min også spiser vi frokost sammen etterhvert. Bare han og jeg. Jeg kan sitte å høre på han skravle i timesvis. Han er en pratsom type han der ❤

Nå skal vi dekke av bordet, og sveipe over kjøkkenbenken før gutta kommer hjem fra fotballbanen. M får besøk av en kompis etterhvert, N skal på kino med fadder Ole og Anette, mens jeg har et liiite håp om å klare å snike meg av gårde på trening i løpet av dagen!

Lag deg selv en fin dag!

DAGENS

• Skrevet 20.02.2016 klokka 13:11
  • Kategori: Blogg

Nå var det jammen lenge siden et antrekksinnlegg her inne. Det blir litt sånn i perioder, men sånn er det bare. I dag er det jobblørdag som står på planen! Guttene ville være igjen hos tanten, så de blir der et par timer mens jeg jobber. Heldige gutter som har en så sprek, morsom og engasjert tante :-)

Jobblørdag føles nytt for meg, eller, jeg har jo jobbet lørdager hele arbeidslivet mitt, men man vender seg fort til hverdagen med frihelg hver helg. I dag stepper jeg inn for en kollega som skulle på kjærstetur. Jepp, jeg kaller fortsatt jentene for kollegaer selvom jeg har sluttet. Det er litt vemodig å være helt ferdig i salongen nemlig, så da gjør det meg ingenting å hjelpe til i ny og ne!

Wearing what: Bukse fra h&m, bluse fra Cubus og jakke fra Lindex.

FRIDAYNIGHT

• Skrevet 19.02.2016 klokka 22:13
  • Kategori: Blogg

Marius er ute på vift i kveld, så jeg har tatt med meg kidsa inn på sleepover hos tanten. Vi skal overnatte og guttene digger det. De elsker å være her. Nå sover de søte små krabatene mine, mens Kaja og jeg skal krype opp i sofaen og se en skikkelig jentefilm!

God helg a, dere!

MATTEBOBLA

• Skrevet 19.02.2016 klokka 15:05
  • Kategori: Blogg

Hello there. Jeg er sååå langt inne i mattebobla om dagen. Vi har matteprøve i dag, og da graver jeg meg ned i bøkene hele dager i forveien. Jeg har et elsk/hat forhold til matten. Det er så himla gøy når man får det til, men samtidig så håpløst frustrerende når man står fast.

Uansett - matte er og forblir det beste faget på skolen, så jeg skal ikke klage. Det har forøvrig slettes ikke alltid vært sånn, men noe endret seg drastisk etter at jeg begynte på skolen nå i høst.

Frokost, lunsj og mellommåltid er spist oppi alle bøkene. Nå blir det godt med vinterferie snart!!

Ønsk meg lykke til, a ;-)

SLOW MORNING...

• Skrevet 18.02.2016 klokka 09:44
  • Kategori: Blogg

I dag kjente jeg at jeg trengte å sove lenge... Jeg er ikke så flink til å legge meg tidlig nemlig, og med det i bakhodet kan du jo forestille deg at det fort blir liiiitt vel vanskelig å dra kroppen ut av den gode sengen og varme dyna tidlig, tidlig på morningen.

MEN, det gjorde jeg i dag... Fri fra skolen, men masse og gjøre. Prioriterte allikevel en time ekstra under dyna. Barna har fått frokost og er levert på skole og bhg. Jeg freste rett hjem igjen for frokost i eget tempo med HØY musikk på Sonosen utover hele stua. Musikk som jeg fikk velge ;-)

Proteinhavregrøt. Sjokko og jordbær. Mmm, for en kombo!

Nå er frokosten i magen, jeg skal jobbe litt med bloggen før det blir husvask, trening og siste finish på muntlig presentasjon i historie som skal leveres på fredag, og så er det brått på tide å hente kidsa. Denne dagen blir fin!

HELLO MONDAY

• Skrevet 15.02.2016 klokka 12:11
  • Kategori: Blogg

Det er mandag og det har ikke helt gått opp for meg at hverdagen er her igjen. Vi var hjemme fra fjellet sent, sent i går kveld, hoppet rett i seng og satt vekkerklokkene på tiidlig i dag. Jeg har fortsatt hundrevis av bilder liggende, så jeg slenger ved noen i dag også. Men det blir de siste, jeg lover ;-)

Nå sitter jeg på skolen igjen og hverdagen har gitt meg en skikkelig smekk i fleisen! Jeg har akkurat fått oversikt over aaaalt skolearbeid som skal leveres denne uken, dette blir hektisk!!

PÅ LANGRENN

• Skrevet 14.02.2016 klokka 22:16
  • Kategori: Blogg

Hallo i kvelden. Dagens tredje innlegg, nå ble det mye mas fra denne kanten! Men jeg måå bare dele bildene fra dagens skitur. Vi klarte bare ikke å sette oss i bilen da vi våknet og ble møtt av dette synet:

10 minusgrader, sol fra blå himmel og rykter om nydelig føre i skiløypene.

To av fire familier igjen på hytta. Så vi kastet på oss skiene og tok oss en tur ut, både store og små.

Det er litt viktig for meg at småttisene i familien også lærer seg å gå på ski. Mathias (6år) mestrer det forholdsvis greit. Både teknikk og pågangsmot er på plass, mens Noah (4år) var jeg litt mer spent på. Han har ikke stått noe særlig hittil nemlig.. Trikset er nok å ha sekken full av kvikk lunsj, appelsin, saft og kakao (alt det obligatoriske), pluss å ikke sette for høye forventninger. Vi gikk en runde på sikkert 500 meter idag. Da fikk de minste mestringfølelse om og om igjen, pluss at det var lett å hjelpe til ved å ta skiene av og på for oss voksne! Vi heiet og heiet og det gikk sånn nogenlunde greit for alle sammen! Morsom dag og mye latter i fantastiske omgivelser.

mammakine

Hei og velkommen inn til meg! Jeg heter Kine, en 24 år gammel tobarnsmor fra Drøbak. Skriver lett om hverdag, barn, interiør og klær. Kontaktinformasjon: k.folkoy@gmail.com