mammakine.no

HVERDAG IGJEN

• Skrevet 29.03.2016 klokka 09:01
  • Kategori: Blogg

Good morning peeps... Da var det brått hverdag igjen da. Ikke helt klar for det kjenner jeg, men det kommer seg vel. Nå er liten og stor levert i barnehage og på skolen, mens jeg sitter klar i treningstøyet. Frokosten var ferdig spist for en drøy halvtime siden. Treningsbagen står ferdig pakket ved siden av meg... Og jeg kjenner at dørstokkmila er laaaang for å komme seg på trening. Første gang på EVO på to uker! Gleder meg til å komme igang med trening og sunne vaner etter en altfor lang og altfor usunn påske!

Ønsk meg lykke til :-)

Wearing what:

Genser og tights fra Lindex, t-shirt fra hm.

PÅSKEFERIE OVER OG UT

• Skrevet 28.03.2016 klokka 16:54
  • Kategori: Blogg

Jeg kan ikke helt fatte det, men nå nærmer det seg jammen meg ferieslutt. Jeg liker aller best ferie og fri, men jeg er ganske glad i hverdagen også.

Nå er barna på besøk hos hver sin kompis, mens jeg sitter å manner meg opp for å pakke ut av kofferten som har stått urørt siden vi kom hjem. Aaah, for en drittjobb. Fnis!

HJEMMEPÅSKE

• Skrevet 27.03.2016 klokka 14:25
  • Kategori: Blogg

Sene frokoster, store lunsjer, familie og venner, fri, regn på ruta og god tid.

Hjemmepåske er ikke så værst altså <3

HOME SWEET HOME

• Skrevet 26.03.2016 klokka 19:48
  • Kategori: Blogg

Endelig hjemme hos familien min igjen. Vi har hatt det så fint på ferie, men halleluja så godt det er å være hjemme igjen. Og takk gud for at det er sånn <3

Idag skal vi bare slappe helt av, og nyte hverandres selskap resten av påsken. It's good to be back!

BABY, I'M COMMING HOME!

• Skrevet 25.03.2016 klokka 05:43
  • Kategori: Blogg

Klokken er 04.30 og vi blir straks hentet av bussen som tar oss til flyplassen. Koffertene er pakket, og tre jenter står klare. Nå starter vi hjemreisen, legger en fantastisk ferie bak oss, og gleeeeder oss stort til å se de hjemme. Guttegjengen min som jeg har savnet så mye at jeg nesten ikke klarer å sitte stille ❤ god følelse!

Vi ses fra Norge, da!

PUERTO DE MOGÀN

• Skrevet 25.03.2016 klokka 02:09
  • Kategori: Blogg

I dag tok vi avslutningsmiddagen i Mogan. En 10 minutters taxitur unna her vi bor. Mogan er et såå himla nydelig sted, og sist vi trasket rundt i byens gater var da vi var her i forbindelse med mamma og pappas sølvbryllypsdag. Som faktisk er 3 år siden! Hjelp - tiden flyr!

Anyways, i dag har vi delt en god flaske vin, spist en bedre middag og skravlet, fnist og ledd mens vi har sett tilbake på uken som har gått. Så mye fint vi har opplevd, og så heldige vi ee! Denne ferien lever jeg lenge på!

TAKKNEMLIG PÅ SOLSENGA

• Skrevet 24.03.2016 klokka 19:28

Hallo fra solsenga.

Her ligger jeg og lurer på hva jeg har gjort for å fortjene dette. Ligge rett ut på solsenga, i dagesvis, uten mas og kjas.

Takknemlig for snille, sjenerøse og gavmilde foreldre.

Takknemlig for fantastisk reisefølge.

Takknemlig for en kjærste som holder ting i sjakk på hjemmebane, med et smil!

Jeg er heldig, jeg <3

GÅRSDAGENS

• Skrevet 24.03.2016 klokka 13:23

Wearing what:

Bukse fra hm, topp fra Ellos, sandaler fra Primark.

Nå er solen her igjen og jeg skal løpe å bade. Det er så varmt! Ses etterpå :-)

SAVN HJEM OG STRANDBILDER

• Skrevet 23.03.2016 klokka 20:41
  • Kategori: Blogg

Vi har vært på stranden igjen i dag. Såå deilig, og vi har det så fint! Men nå kjenner jeg at jeg savner to småtroll i sanden ved siden av meg... Jeg vet de hadde storkost seg her nede. De elsker sol, sommer og strand, og jeg kjenner jeg sukker litt ekstra tungt når jeg ser barn rundt meg. Men sånn er det, og sånn visste jeg at det kom til å bli. Nå har jeg akkurat lagt på med guttegjengen min hjemme. Vi har snakket en liten halvtime på FaceTime - takk Gud for dagens teknologi altså. De har kommet hjem fra påskefjellet og skulle ha filmkveld med pappaen sin i dag. Godt å vite at alle har det bra hjemme hvertfall. Nå skal jeg nyte de siste dagene, også gleder jeg meg til å treffe igjen alle hjemme når den tid kommer ❤

Legger ved noen bilder fra stranda i dag. Playa de Amadores er helt nyydelig!

MORNINGCARDIO

• Skrevet 23.03.2016 klokka 11:28
  • Kategori: Blogg

Hola! Håper alle har en fin påske. Enten man er ute å reiser, hjemme i egen stue eller til fjells. Vi har det helt supert på tur, og er straks klare for stranden. Selvom det blir mye is, vin og god mat på tur prøver vi å være flinke å holde fast ved gode treningsvaner. I dag startet vi dagen med en joggetur før frokost. Deilig å løpe ute i shorts og vakre omgivelser!

Gjengen min venter, nå må jeg løpe!

AT THE BEACH

• Skrevet 23.03.2016 klokka 00:20
  • Kategori: Blogg

Sand mellom tærne, solsenger, saltvann, is, musikk på øret, lunsj, soling og bading. FOR en fin dag vi har hatt!

Wearing what: Hatt fra Primark, bikini fra BikBok og shorts fra Pimkie (kjøpt her på Gran Canaria).

READY FOR THE BEACH

• Skrevet 22.03.2016 klokka 11:33

Klare for stranddag!

Vi skal straks løpe ned til bussen, og når dette er innholdet i strandbaggen så vet du at reiser uten barn. Ingen leker, tunge vogner, kjølebager, bleier eller matpakker. Deilig, men rar følelse! Ses etterpå, nå må jeg løpe!

GÅRSDAGENS

• Skrevet 21.03.2016 klokka 19:43
  • Kategori: Blogg

Wearing what: skjørt fra Abercrombie & Fitch (USA), topp fra h&m, sandaler fra primark (GC), smykker fra Gullfunn.

Gårsdagen på Garbo's var så himla gøy. Sorry for spam på snapchat hvis du følger meg der, men det var kjempestas. God mat, vin, musikk, dans og show. Flinke artister som var pene å se på og imponerende å høre på! Altså - tommel opp for kvelden på Garbo's!

Nå er det middagstid igjen og vi er straks klare for å dra inn til Puerto Rico, byen ved siden av, for litt mat. I dag tror jeg jammen jeg har lyst på en skikkelig god drink også. Fnis. Vi ses!

VI ER HER

• Skrevet 21.03.2016 klokka 12:40
  • Kategori: Blogg

Nå er vi her - endelig!! Ferien vi har telt oss ned til, sakte men sikkert i 112 dager...

Det er fredag 27. november og vi våkner hjemme hos mamma og pappa. Barna, Kaja og jeg har vært på overnatting og vi blir vekket med flagg, sang og pakker på sengen. Vi har bursdag, fyller 25 år!

Vi får hver vår trådsnelle i hånden som fører oss i labyrint gjennom hele huset. Dødsstas, jeg blir aaaldri for gammel for sånt! I enden venter en konvolutt med beskjed om at vi reiser på jentetur til Gran Canaria. Mamma, søster og meg. Nedtellingen starter. 112 dager igjen!

I dag er planen å bare bli ved bassenget her på hotellet. Det er sol fra klar himmel og oppmot 25 grader. Vi klager ikke nå ❤

SHOPPING

• Skrevet 20.03.2016 klokka 22:39
  • Kategori: Blogg

Puh, da var vi hjemme fra shopping. Vi har trasket rundt på senteret i drøye 5 timer i dag og har funnet sååå mye fint. Gleder meg til å vise dere. Gaver til barna og kjærsten, masse fresht treningstøy til meg selv og et par, trefirefem andre ting også. Fnis!

Nå venter en lang dusj, før vi skal stæsje oss opp for en helaften på Garbo's Dinnershow, som visstnok skal være noe alá Wallmannssalongene i Oslo. Treretters middag, sang, dans og masse god vin hele kvelden. Både mamma og Kaja har vært der før og skryter masse av det, så jeg gleder meg til å oppleve det selv.

Titter innom med bilder av antrekket senere i kveld, hvis jeg får Kaja til å knipse! Vi ses!

BREAKKIE WITH A VIEW

• Skrevet 20.03.2016 klokka 19:01
  • Kategori: Blogg

Hello there! I dag blir en fin dag, en fin dag med full fart og masse planer. Vi startet dagen tidlig, og var nesten først på plass i frokostsalen. I dag skal vi på shopping og skal ta bussen til byens beste kjøpesenter. Vi skal tilbringe hele dagen der og da er det viktig å starte dagen med en stor og god frokost.

Nå er maten i magen og vi må spurte ned å finne riktig busstopp.

Got to go, ses senere!

OUT FOR DINNER

• Skrevet 19.03.2016 klokka 23:53
  • Kategori: Blogg

Er du i nærheten av Puerto Rico/Amadores/Tauro bør du absolutt ta deg turen innom Guantanamo. En restaurant som ligger "litt utenfor", men er alltid stappfull. Veldig god mat og god service. En restaurant vi var mye på som mindre også, da farmoren min hadde hus rett borti gata her. Morsomt å høre hvor godt kelnerne og de ansatte husket de fra mangemange år tilbake.

I dag har vi kost oss med god mat, masse god vin, skravling, latter, god tid, dessert og hverandre!

I morgen blir det shopping! Vi ses :-)

HELLO FROM...

• Skrevet 19.03.2016 klokka 15:22

....Gran Canaria!

Vi var fremme sent i går kveld og sjekket inn på hotellet. Knallfint! Vi var skrubbsultne alle tre, men alt var stengt. Endte med sjokkis, Pringles og en drink til kveldsmat før vi stupte i seng. Er det ferie, så er det ferie!

Flyturen gikk veldig fint. Fem og en halv time med skravling, vining and dining. Fikk til og med sett en hel film (sammenhengende) og tatt meg en halvtimes dupp! Når skjedde det sist liksom? Deilig!

I dag satt vi vekkerklokkene på halv ni, men jeg våknet en time før, tross sen kveld og lang dag i går. Tittet ut vinduet og klarte ikke å legge meg igjen når jeg så utover blå himmel, sol og sjø! Nå er vi klare for en dag ved bassenget, og å bli kjent med hotellet. Vi ses i ettermiddag!

READY FOR TAKEOFF

• Skrevet 18.03.2016 klokka 15:13
  • Kategori: Blogg

Da er denne gjengen klare for avreise!! God påske a, folkens! Ses fra Gran Canaria!

OFF WE GO!

• Skrevet 18.03.2016 klokka 12:38
  • Kategori: Blogg

Hei der. Dagen har startet på best mulig måte. Frokost hjemme sammen med hele familien min, for siste gang på en hel uke! Mor i huset stikker til syden, mens mann og barn skal på påskefjellet.

1 uke på Gran Canaria venter, sammen med mamma og Kaja (tvillingsøster). En skikkelig husmorferie, I can't wait!!

Kofferten er pakket i siste liten (as always), håndbagasjen er klar og straks setter vi kursen mot flyplassen.

mammakine

Hei og velkommen inn til meg! Jeg heter Kine, en 24 år gammel tobarnsmor fra Drøbak. Skriver lett om hverdag, barn, interiør og klær. Kontaktinformasjon: k.folkoy@gmail.com